web pages

2009-02-05 Thu

jahaja – nähänä

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 18:14

Igår: Stod vid maskin, hela da’n.

Intensivt ont i axlarna och knäna.
(Högerhöften är “ok, så länge jag inte böjer på den”… )
Ville hem. Ta ett varmt bad.

(“Stå vid maskinen” innebär att stå och informera om hur maskinen fungerar – ett jobb som passar mig utmärkt, både för att jag tycker det är kul och med tanke på att det sparar mina armar/axlar. Dock innebär det dessutom att stå väldigt nära dörren – inklusive att stå i draget → kallt.)

 
Idag: Fridag. Läkarbesök.

Visat mina spetiga knän.
Sänkan var “normal” igen. Skumt.
(Mitt knä, som ju tömdes på vätska och kortisoninjicerades vid förra besöket, var det dock nå’t om “art-nå’t” (artrit?) med… *hm* egentligen borde jag väl ha en videokamera med mig – kommer ju ihåg så dåligt.)

Reumatolog.
…tar väl evigheter tills jag får en tid där.
“Lite som ortopedtiden”, m.a.o..
Glömde iofs bort om jag skulle till reumatolog “också“, eller om det var “hos samma”/”i stället för”.
*jaja*

 
Gjorde ju värkisuppehåll mellan torsdag kväll och söndag kväll.
Kändes som att det knappt gjorde till eller från (vilket torde tyda på en förbättring?) …men se’n jag börjat med dem igen verkar det som att de “verkar sämre” (vilket känns lite hopplöst).

Med tanke på att jag bara drack en enda öl under uppehållet kunde det lika gärna kvittat med uppehållet, ur alkohol-intags-synpunkt. (Nu var det iofs inte av den anledningen jag gjorde uppehåll, utan faktiskt för att checka smärtnivån. Tidigare gånger jag försökt göra uppehåll har jag inte grejat det.
Så här i efterhand hade jag dock hellre skippat den där ölen, och kunnat dansa mer istället.)
…och endorfinrus är svårt att åstadkomma med ständigt molande värk…

 
Imorgon ska jag få prata lite inledande ang. rehab-utredning, åtminstone.

Kom på när jag kommit hem (naturligtvis – det är alltid så …kommer på saker när jag kommit hem igen) att jag kanske skulle bett om ett papper på vad jag och läkaren pratat om.

Nåväl.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

