web pages

2009-02-19 Thu

shuffle

Filed under: dator / computer, web log — pl @ 17:07

…nu har jag kommit av mig.

Det började i morse, när jag (med SCIM återinstallerat) äntligen tänkte ta itu med lite kinesiska-repetition och inte kunde hitta boken jag letade efter. Boken återfanns snart i en av (de dammiga) högarna på skrivbordet.

Se’n fortsatte det med fakturasortering, kuvertslängning, pappersrensning, …
…för att slutligen bli en “total” (så när som på skrivaren och skrivbordslampan) skrivbordstömning.

En dammtorkning senare hivar jag upp min gamla 17″ CRT-skärm, och kopplar ihop det datorrelaterade “ormboet”.

Efter lite mipplande lyckas jag få allt hyfsat som jag “vill” (om jag nu ska behålla det) ha det – båda skärmarna (CRT:n och den bärbaras inbyggda) igång, och ett “brett skrivbord” (istället för ett “klonat/speglat” fönster).

Tittar på en DVD-film, och trilskas med en annan (datorn “hittar” den, men kan inte visa den (“Could not read from resource.“) – ger upp, den får vara tills jag får tag på en “bara DVD”-spelare).

…men nå’n printer-till-USB-sladd har jag fortfarande inte lyckats åstadkomma, kinesiska-studierna är fortfarande på paus, och jag funderar mest på om jag ska flytta CRT:n “till vänster” istället (men då blir det inte lika bekvämt att ligga i sängen vid filmtittande).

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

