web pages

2009-03-08 Sun

sjukad…

Filed under: jobb / work — pl @ 15:58

Nu har jag sjukat mig. Igen.

Ringde vid 12, och meddelade att jag sjukar mig “efter idag” (har suttit vid en hyfsat lugn uppgång, och tyckte att jag lika gärna kunde sitta fram till 14:30 och ha ont och få betalt, som att sitta och ha ont hemma obetalt.
Tidigare har jag varvat sittandet med stående i spärren, men det går inte numer…
Imorgon skulle jag haft en rastavlösartjänst, d.v.s. tre olika stationer uppdelat på fyra pass, och då jag bl.a. har problem att gå (det gör ont att “bara sitta” – inte bara i axlarna, utan även knän och höfter ger sig till känna) tyckte jag att det fick vara …
…och i och med att jag visste att jag tänkte sjuka mig tänkte jag att jag lika gärna kunde vara lite juste och ringa in det “tidigare” (än vid hemgång), så de kunde börja rådda ersättare…

…förhoppningsvis ska jag kunna “sova ifatt” lite också – har svårt att sova (p.g.a. att jag “egentligen” bara kan ligga på rygg – att ligga på någondera sida känns i den sidans axel), och har huvudvärkskänningar … spännings~? stressrelaterat? …

 
Får se hur länge det blir den här gången.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

