web pages

2009-03-20 Fri

Människor som läser Millenium

Filed under: bok / book — pl @ 00:05

Den sista sidan i boken är numrerad 567.

 
Jag har läst klart “Ringarnas herre”, och har inget specifikt på att-läsa-listan (det finns massor på “att läsa”-listan, men … ).

Jag är hemma hos mina föräldrar, och ett inslag “inför biopremiärvisningen” av filmatiseringen av Stieg Larsson:s “Män som hatar kvinnor” visas på TV.
Nämner att “det verkar som att alla har läst hans trilogi, utom jag”.
Båda mina föräldrar har läst den, och de har böckerna.

Jag lånar första delen.
Första delen får räcka, då jag inte är säker på om det är en genre som helt faller mig i smaken.

 
Jag tar med mig boken på jobbet.
Läser ett stycke eller två, mellan kunderna/resenärerna.
Jag läser dock ingenting på vare sig dit- eller hemresan.
Efter ett tag lämnar jag boken hemma. Onödig barlast.

 
“Skam den som ger sig”.
Jag ska igenom boken.

Läser några sidor då och då, när jag kommer ihåg boken.

Den hamnar under några papper.

 
Tangentbordsvarlighet.

Tittar på film.
Tittar på dag-TV.

Hittar boken igen.
Läser vidare.

Har läst en tredjedel, och tycker att den är småtråkig.

Halvvägs, efter diverse “övertramp”, är det nära att jag jag slår ihop boken och överger den.

 
Någonstans strax efter 300 sidor släpper det.
Det händer saker.

Jag ägnar aftonen och “tiden innan läggdags”, och en bit in på småtimmarna, åt att sträckläsa en sisådär 200 sidor.

 
Idag gladde jag mor och far med efter-/middagsbesök.

Läste klart de sista tio-någonting-sidorna, och lånade de andra två trilogi-delarna.

Lovar inte att läsa dem, men ska åtminstone ge dem en chans.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

