web pages

2009-03-28 Sat

skruvat

Filed under: dator / computer, web log — pl @ 03:12

Min vänsterhandled/-hand har gått från domningskänslor, till varningsont:ig, till ont:ig, till skrikont:ig.

Att placera vänsterhandens fingrar i “hemmapositionen” på tangentbordet gör ont.
Jag skriver “riktigt” med högerhanden, och “pekfingervalsar” (“tumvalsar” går dock nästan bättre, eller åtminstone lika bra) med vänsterhanden.
Det gör för den delen ont även att göra icke-tangentbordsrelaterade saker – som att “hålla emot” handduken, då jag använder högerhanden för att torka händerna.

Försöker klura ut om det kan bero på tangentbordsknattrande (något jag ju trots allt skurit ned en hel del på), men misstänker det nästan mer troligt härstammandes från att ha hållit upp en bok på läshöjd.
Tror mig dock kunna stryka återupptagandet av sjukgymnastikövningarna från orsakslistan.

Tycker mig kunna ana en antydan till svullnad “vid handledsknölen”.

Not happy.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

