web pages

2009-04-14 Tue

årspillrande

Filed under: links, web log — pl @ 22:23

Inflammatorisk ledsjukdom“, med “ej säkerställd ledgångsreumatism” inom parentes
(som i “det går inte att sia om hur situationen ser ut om, säg, tre år”).

Återbesök i mitten av juni, ska gå och lämna prover c:a en vecka innan återbesöket, och har nu nya recepttabletter att peta i mig fram till dess:
Klorokinfosfat 250mg (biverkningar: solkänslighet, nedsatt färgseende; på kartongen står det “Varning! Överdosering medför allvarliga skador och risk för dödsfall.”), samt Prednisolon 5mg (kortison) i nedtrappningar medan Klorokinfosfat:en “börjar bosätta sig i kroppen” (det var inte riktigt så han formulerade det, men… ).
…och fortsätta med Omeprazol:en (som Losec), för kortisonets skull.
Kan fortsätta knapra Voltaren:erna också, om så önskas.
(Tur att jag har heltidsjobb, med tanke på medicinkostnaderna.)
Faller det väl ut till återbesöket blir det till att fortsätta med Klorokinfosfat:et i några år, med uppehåll en tid under sommaren (då det är som mest soligt)

“Tjoho”.

 
Både knäna och armbågarna var aningens svullna, vilket förklarade varför jag har ont i dem.

 
“Egentligen” var det tänkt att jag skulle peta i mig Salazopyrin, men det var nå’t värde jag hade “positivt” på, som inte var så bra i kombination med den medicinen – därav Klorokinfosfat:et.

Rörelse är bra, även om det blir “efter förmåga”.

Jag hade aningens aningens lågt kaliumvärde också, men det skulle det räcka med att jag petade i mig en banan för att få ordning på. :-)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

