web pages

2009-04-25 Sat

släp och stappel

Filed under: bok / book, web log — pl @ 19:31

E fick med mig på Textmässan, vilket resulterade i sex böcker och fem gratistidningar (och ett gratisvykort, och en provsmaksdikt).

Stapplar iväg för lite mellanmål, och återkommer strax innan den sista soffdiskussionen.
Medan jag väntar får jag samtal från Sthlm|Pride, ang. volontärandet: hamnar i kassan i år. “Egentligen” ville jag till informationen, men det gick inte att välja då jag ansökte – och vid närmare eftertanke kanske kassan ändå är bättre, då jag kanske inte kan räkna med att vara hur rörlig som helst… (hade jag velat hade det nog inte varit nå’t problem att ändra till info:n)
Av samma rörlighetsskäl valde jag att inte volontära under paraden.

“Skräck, gotik och det kusliga.” var rubriken på den sista soffdiskussionen. Böckerna som diskuterades var Meyrink:s “Golem” samt Beckford:s “Vathek“, men för egen del blev jag mest intresserad av att läsa en biografi om Beckford själv …kanske går att uppbåda annorstädes?

 
Igår var jag på mitt varannat-år:liga tandläkarbesök.
“Inga hål”, och lite tandstensskrapning. “Som vanligt.” ( ← skryt :-)

Senare om aftonen var jag och dagen-före-firade Z:s 35-årsdag.

(Jag kan f.ö. inte undgå att notera det faktum att ett icke-existerande alkoholintag föga dämpar det svammel som som bieffekt ofta uppstår då en person som har inmundigat alkohol kommunicerar.)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

