web pages

2009-04-29 Wed

spx-kit:et

Filed under: jobb / work — pl @ 00:00

VeoliaHoran har listat Tågförarkitet – jag kontrar med att lista-utan-inbördes-rangordning
saker jag släpar med mig till spärrtjänsten:

  • kulspetspenna
  • operatörskort till SL Access-spärr-maskinen
  • anteckningsbok med jobbrelaterade minnesnoteringar och interntelefonnummer
  • SL Access-kort (att delas ut till kunder som ska köpa biljett i biljetthallsautomaten)
  • “kvitto på omhändertaget färdbevis”-blanketter (det är frustrerande att inte hitta dem, så jag har ett par liggande i väskan)
  • “Karta över Stockholm. Utgiven oktober 2000.” (innerstadsbusslinjerna är ganska så …icke överensstämmande, på sina ställen)
  • fyrfärgskulspetspenna
  • tunnelbanetidtabell (bra att ha vid reservtjänstgöring då jag inte orkar gå till infotavlan)
  • “Taxehandbok fr o m 1 mars 2008” (alltid fint att kunna peka på tryckt text när folk hävdar egna regler)
  • almanackan med tjänsterna uppskrivna
  • “nödfika” (blodsockerfall är aldrig kul)
  • eftermiddagsfika
  • lunch (få saker klår (varm!) lunch vid 07:50)
  • mitt handdatorprogram med en-gång-i-kvarten-ringningar
  • påfylld vattenflaska
  • (huvud)värk(s)tabletter
  • läppbalsam
  • penna
  • cardigan/tröja (en del spärrar är riktiga blåshål)
  • (beroende på årstid) vantar, mössa, skaljacka, långkalsonger
  • bok / tidning / korsord / samtliga alternativ
  • dator (om det är en lugn spärr, och jag ids släpa) (“TceS i rusningstid” är inte en så’n)
  • öppna-spärren-nyckelkortet
  • EBT-nyckel
  • CC-nyckel

Jag är ju ersättare på SLC också. Då kan det hända att jag (oftast utöver ovanstående) släpar med mig

  • SLC-specifika telefonnummer
  • komihåglapp med försäljningskoder
  • penna
  • SLC-nycklar / -larmkort

Allt ovanstående (med undantag för datorn) går faktiskt, utan alltför stora problem, ner i den-där-väskan-som-följde-med-första-uniformsuppsättningen-som-nyexaminerad-spärris samt uniformsfickor.

En penna, gärna av kulspetsmodell, kan för övrigt vara bra att ha med sig – användningsområden som kan nämnas är korrigering av felstämplingar, inställning av stämpel, ifyllande av blanketter, färdbeskrivning till kund, …för att inte tala om korsordslösning.

2 Comments »

  1. Lösa korsord med bläckpenna? Du gillar att leva farligt du? :D

    Comment by Den Fete — 2009-04-29 Wed @ 09:26

  2. Blyerts är för fegisar…

    Comment by Bea — 2009-05-01 Fri @ 12:32


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

