web pages

2009-05-05 Tue

original

Filed under: jobb / work — pl @ 00:06

Mannen, vars bostadsrättsförenings cykelförråd var överfullt, som tänkte att lånecyklarna vore en bra lösning – “men tre timmar är lite lite”. Han ville kunna betrakta cykeln “som sin”. Helst hade han nog velat ha en lånecykel i förrådet.

Kvinnan som ville skriva “i vår personaltidning”. Hon var pensionär, och “höll på med kultur”, och tyckte att hon hade saker att skriva till oss “på SL” (även efter att jag påtalat att personaltidningar oftast innehöll interna grejer). Att SL sedan år tillbaka lagt ut stora delar av sin verksamhet på entreprenad hade hon ingen koll på, och förstod heller inte riktigt när jag påpekade detta för henne.
Jag föreslog att hon skulle vända sig till SL med förfrågan om att skriva på deras Metro-reklamplats. Min gissning är att hon, trots min hänvisning, senare trakasserade nå’n på Metro.

Flickan som ville teckna lånecykelavtal, men saknade legitimation. Då jag påtalar att det går bra att ta med någon anhörig / nära vän som kan teckna avtalet åt henne – d.v.s. ta ansvaret – rycker hon tag i första bästa kund i närheten. När kunden (som inte känner henne) nekar, och jag ihärdar med att vägra att gå med på hennes “men du kan väl göra undantag för mig“, får jag en hård blankettboll kastad i ansiktet.

Damen som egentligen var arg på sin man, och lät ilskan gå ut över mig. Uppgivenheten över en syn i dalande fick jag också ta smällen av (utöver sakerna hon kastade på mig).

 
I andra änden av skalan har vi alla gulliga pensionärer som entusiastiskt kommer in och “vill ha det där nya kortet”. :-)
(De mest skeptiska är oftast medelålders… nymodigheter kan aldrig vara bra – “och jag har minsann hört nå’nstans att det inte ska fungera” (i realitetet har detta ofta berott på förstagångsanvändare som vägrat ta emot information och sedan frenetiskt viftar med sitt kort lite hur som helst och förväntar sig att avläsaren ska känna av “deras närvaro“) …visserligen hörde de detta för över ett halvår sedan, och har inte hört något mer se’n dess, men… .)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

