web pages

2009-06-03 Wed

sjukligt frisk

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 22:27

Halsknas i måndags, fridag igår.

Planen för fridagen var rejäl sovmorgon, därefter gå och förtidsrösta.
I realiteten blev det en rejäl sovmorgon, följd av en redig tidig-eftermiddagslur… (och inget röstande).

Allmänt svårt att somna, senare på kvällen. Stressad då jag kände att jag inte var frisk, och just därför behövde nattsömnen mer än någonsin, plus att det var för sent att sjukanmäla sig … (eller ja, “egentligen” var det väl inte det – men det känns inte juste att sjuka sig på morgonen, när man ska öppna …det går att sitta själv, men det är trots allt c:a 3½h… ).
Bestämde mig för att gå till jobbet, men sjuka mig “när eftermiddagspersonalen anlänt” – och då förkylningskänslan inte gett med sig vid tiorycket var det så det blev.

Handlade lite på vägen hem, och efter att ha ätit något slags lunch gick jag och la’ mig.
Sov/Vilade.
När jag vaknade igen var allting suddigare.

Nu på kvällskvisten är synen hyfsad igen, och jag känner mig “nästan frisk” …på så sätt att det känns som att jag “bara” är förkyld (jag brukar ha ledproblem i samband med förkylning)…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

