web pages

2009-07-14 Tue

samtidigt som musik, förvirring

Filed under: web log — pl @ 22:54

Besök på Kjell & Company efter jobbet, för inköp av handsfree-(stereo)hörlurar.
Det följde med en mono-handsfree, men det vore juste att kunna lyssna på musik i stereo.

Första butiken hade inte artikeln inne, men en annan butik skulle ha den, så jag begav mig dit istället.
“Oh the joy, it works!” …så jag köpte den.

Köpte ju en 2,5″-hane-blir-3,5″-hona-kontakt …för två månader se’n. Lite väl sent att lämna-tillbaks-på-öppet-köp nu (men jag frågade i alla fall).

Se’n när jag kom hem upptäckte jag att just den kontakten …inte var med. Jag måste ha tappat den på vägen! …

Satt och grämde mig ett tag – jag har förvisso inget jättebehov av den längre, men den kan t.ex. vara bra att ha om jag skulle få för mig att koppla in ett par “riktiga” hörlurar.
Hoppade in i duschen, klurade lite, och tänkte se’n att “jag har ju ändå inget inplanerat”. Det slutade med att jag gick tillbaks till tunnelbanan, och åkte tillbaks till butiken. Hittade (naturligtvis?) inget på vägen, tittade som hastigast in i butiken genom den öppna dörr’n, gick ner i tunnelbanebiljetthallen, frågade i spärren… tågen gick ganska så ofta, så jag tänkte att jag likaväl kunde gå upp och fråga i butiken också…
…och tur var väl det! Han som hade expedierat mig hade hittat den!
Tack, “Kalle W”! :-)
…hade jag tappat den ute på gatan / nere på tunnelbaneplattformen vette sjutton om jag hade fått tillbaks den – värdefull var den inte, att det varit idé att gå till hittegods för att fråga efter den, men jag kan tänka mig att om nå’n hittade den på gatan skulle den varit Putz weg…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

