web pages

2009-08-02 Sun

Sthlm|Pride 2009, 1/8

Filed under: Sthlm|Pride — pl @ 11:42

Planen att “sova tills jag vaknar av mig själv” inkluderade åtta timmars sammanhängande sömn.
Barnen på gården hade troligen andra planer…
(Vaknade efter en sisådär sju timmars sömn. Huruvida den var sammanhängande eller inte minns jag inte.)

Paradstart 13:00.
Jag går in i duschen.

Vid 14:30 sitter jag på en liten pall ute på Hornsgatan, med långflaggan.
Ser hela paraden.
Ser en hel dröser vänner, varav många även ser mig.

C:a två timmar senare har paraden tagit sig förbi, och jag går hem och lämnar pallen.
Efter lite övervägande lämnar jag även regnrocken (men tar med gratis-”regnponcho”:n).

Tar mig till Parken.
Thai-kiosken har stängt, så det blir mat i parken istället.

Går runt en aning.
Hittar lite bekanta (E och B). Velar mellan att åka till Pride Garden, och att stanna i Parken.
På väg från parken hittar jag ytterligare en bekant (A-K). Går tillbaks till Parken.
Emil Jensen med band spelar på Skogsscenen.
Lyssnar, och går därefter vidare.

Degar lite inne på volontärsområdet, innan Paradengalan.

Miss Li var ok, har ingen jättekoll på henne, men får höra de låtar jag ändå känner till.

Marit Bergman var hur bra som helst! :-D
För egen del är jag väldigt nöjd med årets pride-låt – den känns som en låt som kommer att spelas även efter pride.
En del (alla?) av de tidigare låtarna har jag ju knappt hört under (respektive) pride…

Marc Almond sjöng bl.a. Soft Cell:s “Tainted Love”. Det är den enda låten ur hans repertoar jag känner igen.
Det övriga (eller ja, även “Tainted Love” troligen, men då hade jag hunnit lämna parken för volontärsområdet) var mest plågsamt falsksjunget … det funkade bra så länge han höll sig till det smalare mellanregistret, men så fort han var det minsta över detta blev det felprickat. Ok, jag är inte heller nå’n vidare sångare – men jag lever inte på det.

Ursprungsplanen var att sedan bege mig till Tech Noir / Dekadance, men orken tröt. B, som jag skulle sällskapat med, satt dessutom fast på Atlanta flygplats, vilket gjorde att jag kände mig än mindre motiverad (även om jag kände folk som skulle dit, d.v.s. skulle fått sällskap).
Nåväl, det är förvisso sällan jag egentligen orkat med att festa efter paraden – även om jag då oftast även gått i den.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

