web pages

2009-08-03 Mon

Sthlm|Pride 2009, 2/8

Filed under: Sthlm|Pride — pl @ 06:46

Tog bussen till Karl XII:s torg och Pride Garden, för citronträff.
Sex citroner (inkl. mig), och 1½ “medföljande”, dök upp.

Lyssnade lite på “The Goner”, och på Anna-Beda Maslanka, innan delar av oss for till Pride Park, och andra delar återgick till schemat.

 
Såg Riksteaterns “Om hon var kille, skulle jag vara kär i henne” – en pjäs med en hög dos tonårsångest … se den, om du får chansen!

Därefter drugbingo med Mammorna.

Passade på att bli avtackad på scen – kanske var det för första gången, för min del, då jag tror mig ha missat tidigare avtackningar.
Efterföljande fika inne på volontärsområdet.

Därefter: Degade. Åt lite mat. Degade lite mer.

Sedan var planen “Rehab”, men när vi väl kom dit var det tyvärr redan fullt, och endast personer med förköpta biljetter släpptes in.
Vi hamnade på Blue Moon Bar istället, som hade gratis insläpp för folk med volontärsband. Inte alls samma sak, och med betydligt färre (det var någon som nämnde nå’t om 103 personer …totalt!).
Till nästa år är det alltså dels förköp som gäller, dels se till att alla dem man vill ska sällskapa också har förköp…

 
Så var ytterligare en Sthlm|Pride-vecka över.
Lyssnar på Marit Bergman:s “Casey, Hold On” (d.v.s. årets Pride-låt), som blir ännu bättre för varje genomlyssning.

När jag gick hem från Parken, för matintag och pryllämning inför utgång, slogs jag återigen av hur heterosexuell omvärlden är, och bara noterandet i sig stärker motiveringen för vår enveckas fristadsbubbla…

Nu har jag ytterligare en veckas semester, och förhoppningsvis får jag sova tills jag är utvilad utan att bli väckt av någon annan…

2 Comments »

  1. Jag hade hemskt gärna velat se paraden, men jag hade inte möjlighet till det. Tråkigt tråkigt.

    Comment by Alaniska — 2009-08-03 Mon @ 22:26

    • Du får boka in 31 juli 2010 redan nu, helt enkelt!
      ;-)

      Comment by pl — 2009-08-03 Mon @ 23:43


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

