web pages

2009-08-28 Fri

strax innan halv fyra

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 00:40

Igår morse.

 
Jag är i en biljetthall, och/eller inne i spärren. Inne i spärren, och ute i biljetthallen, är det kollegor jag känner igen. Folk från “City”. Röda linjen.
Biljetthallen och spärren är dock belägen på den gröna linjen. Fråga mig inte hur jag vet det, jag bara …vet det.
Den påminner om en station söderut, tror det är Hagsätra jag tänker på, men den är belägen norröver. I höjd med …Mörby C? …fast, som sagt, på gröna linjen.

Jag går ner mot plattformen (det är “ramp” ner – inga trappor). Jag ska in mot sta’n. Det är konstiga pelare mitt på, och ganska smal passage mellan “väggen” och spåret.
Tåget från sta’n kommer in. I full fart. Det slår ut stora flammor från tåget. Tåget stannar inte, utan kör vidare (bort till (?vänd-området), som finns “under biljetthallen”). Jag går närmre väggen, för att inte slickas av flammorna.

Efter tåget kommer det en vagn. Det ser ut att kunna vara en utbränd vagn – det är bara golvet på den, i vart fall. Den rör sig också, lite som om den precis “lossnat” från resten av tågset:et.
Det ligger folk på vagnen. De är alldeles mörka, svarta. Brända. …fast ändå inte brännskadade. Hela.

Jag är nästan framme vid området där “mittenpelarna” upphör (där jag kan nå den andra plattformsdelen).
Nu kommer det folk som gått parallellt med mig, fast på andra sidan pelarna. Det är folk från tåget, som kommer från “vändplanen”. De är också svartbrända. De går, men rör sig inte. Jag skulle gissa att de är något slags zombier.
Jag jobbar ju, och är uniformsklädd. De rör sig mot mig, men har ännu inte riktigt sett mig. Jag tror de har frågor, men vet inte hur jag ska kunna besvara dem. Jag vill gömma mig, gå tillbaks till biljetthallen, till spärrkuren, men jag kan inte gå åt något håll utan att bli upptäckt/sedd.

Jag vet inte hur det gick med tåget.

 
Öppnar ögonen. Rummet i grått. Får inget fokus på något.
Tänder lampan. Blinkar lite. Försöker fokusera.
Har svårt att skaka av mig, men lyckas somna om.

2 Comments »

  1. Det låter nästan som sät, eller möjligtvis axb! Där är det ramper och jättesmala pfd:er mellan ramp och spår i alla fall, några eld-tåg har jag dock inte sett till, men det behöver ju inte betyda att de inte finns.

    Comment by Maria — 2009-09-01 Tue @ 22:29

    • Jag tror faktiskt mer på Kymlinge (den ej färdigställda stationen mellan Hallonbergen och Kista, längs med blå linjen mot Akalla [bilder]), för egen del – i den mån det nu skulle handla om en enstaka station (vilket det troligen inte gör… ).

      “Eld-tåg” var det inte – det var tåg det brann i.

      Comment by pl — 2009-09-02 Wed @ 00:24


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

