web pages

2009-10-01 Thu

ekiperad

Filed under: jobb / work — pl @ 20:02

Fick SMS från brorsan – min paketavi har kommit!
Vi bestämmer att vi ska mötas när jag är på väg hem (paketet väger 8 kg, och mina axlar uppskattar bärhjälp).

 
Väl hemma provar jag alltihop:
Vinterjacka [XXS], cardigan [XXS], windstopper [XXS], tunna handskar [7], fodrade handskar [8 (minsta storleken)], keps [55-59], mössa, halsduk, scarf, bälte [kapade dryga 25 cm], pikétröjor [XS], kortärmade blusar [XS], långärmade blusar [XS], långbyxor [36], långärmad underställströja [XXS] och underställsbyxa [XS].

Allt passar förvånansvärt bra, men jag funderar på att byta upp mig en storlek för cardigan resp. lång- och kortärmade blusar: ärmarna känns aningens korta (de är ok om jag har armarna “hängandes”, men inte i sträcka-ut-och-ge-tillbaks-remsa-rörelsen (d.v.s. sträcka ut armen)), och gränsfallstrånga över skulderpartiet.
Underställströjan är “lite större än jag”, men jag gissar att det är minsta storleken (precis som de fodrade handskarna).
Kepsen är väldigt “hög”, och handskarna gick inte att få mindre.
Jag gissar att jag kommer att trivas bäst i pikén, kombinerat med windstoppern, och jag är väldigt nöjd med att ha fått en jobbhalsduk.
Rent generellt är det väldigt diskreta “loggor” på kläderna. :-)

 
långbyxor, skärp, pikétröja, tunna handskar, keps
Långbyxor (höger benficka stängs med dragkedja, och har ett fack inuti (mindre risk att fastna i grejer!) för mobiltelefon/larm; vänster benficka har fack+ögla för L-nyckel (eller penna); vid höger sidoficka finns en D-ring – t.ex. för nyckelringsfastsättning :-), pikétröja, tunna handskar, keps.

långbyxor, skärp, pikétröja, windstopper, mössa
Windstopper, mössa.

långbyxor, skärp, blus kort ärm, scarf
Kortärmad blus, scarf, skärp (“Denna produkt uppfyller tyvärr inte våra kvalitetskrav. Ersättningsprodukt levereras så snart det är möjligt.“).

långbyxor, skärp, kortärmad blus, scarf, cardigan
Cardigan.

långbyxor, skärp, långärmad blus, halsduk
Långärmad blus, halsduk.

långbyxor, skärp, långärmad blus, vinterjacka, fodrade handskar
Vinterjacka (notera SL Access-fickan i höger ärm-slut :-), fodrade handskar.

underställ byxa, underställ tröja lång ärm
Underställ byxa, underställ tröja lång ärm.

 
Min vana trogen ser jag hel-muppig ut på bild… (utöver det faktum att min högeraxel är lägre än min vänsteraxel).
Brorsan var vänlig nog att ställa upp som fotograf (och ja, jag vet att inte alla bilderna blev skarpa).

1 Comment »

  1. Hm, var det i Hongkong eller i Stockholm du jobbade sa du? ;-) Spännande, jag hoppas att jag får mitt paket till veckan

    Comment by Maria — 2009-10-03 Sat @ 23:57


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

