web pages

2009-10-14 Wed

höst i kroppen

Filed under: web log — pl @ 22:39

Jag har alltid tyckt att hösten är en sympatisk årstid – löven skiftar färg, det är mörkt ute, och det är fullt legitimt att sitta inomhus med en kopp varmt te och en god bok.

 
Nu har hösten flyttat in i min kropp.
Det är inte lika kul.

Jag har konstant värk i kroppens leder se’n i morse. “Som mensvärk, fast i lederna”.
Axlarna, höfterna, knäna. Handlederna och fingerlederna. Armbågarna. Fotlederna, tårna, fötterna.
Även när jag sitter still.

Jag vill inte byta medicin, jag vill byta kropp.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

