web pages

2009-11-02 Mon

fridag med MTR

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 19:54

MTR Stockholm har nu tagit över rodret i Stockholms tunnelbanenät.

För egen del har jag fridag.
Planen var att jag skulle åka och lämna Veolia-kläderna redan tidig förmiddag, men det blev sovmorgon istället.

Brorsan skulle skjutsa M&P till flygbussen, därefter skulle vi äta lunch ihop.
Badade, och hann inte påbörja disken och se’n dök brorsan upp tidigare än planerat. Lunch på “Yu <3 bibimbab" på Folkungagatan 79 – föredrar fortfarande Koreana:s, men den här var också ok.
Därefter hem. Brorsan assisterade i uniformsplåtning (jag bestämde mig för att inte ekorr-samla på mig gamla uniformspersedlar, utan nöja mig med att fota dem). Fick skjuts till insamlingsstället också, så jag slapp kånka dem – det blev två papperskassar fulla.

Se'n iväg mot Clas Ohlson: Jag köpte en billig DVD-spelare där, i torsdags. När jag väl kommit hem med den får jag veta att jag kan få M&P:s DVD-spelare gratis, då de tänkt köpa en inspelningsbar. Såg en DVD-film, och packade sedan ihop den. DVD-spelaren funkade helt ok för 399 kr, enda irriterande var att det var en starkt lysande blå lampa på fronten.
Köpte en "spindel" CD-R:er, när jag ändå var där.

Därefter iväg till Polishuset, för passinförskaffande. Mitt "nuvarande" gick ut för mer än 10 år se'n, och jag har inte brytt mig om att skaffa något nytt se'n dess, men nu funderar jag på om jag ska bege mig utanför Norden och då kan det vara bra att ha ett.
Det gick förvånansvärt snabbt – 10 minuter från att jag klev in, köade, blev fotad, lämnade pekfingeravtryck, skrev signatur och betalade, till att jag klev ut igen. Förra veckan hade de tydligen timslång kö.

In en sväng på Sture bibliotek (det i biljetthallen vid T-Ömt), för DVD-lån, och se'n hemfärd.

Knäna har, peppar peppar, hållit sig i schack – axeln/-arna gnäller lite, och armbågarna (och resten av smålederna), men jag har kunnat gå "riktigt normalt" hela da'n!
Vet inte om det beror på blidväder, eller medicinen – oavsett så är det trevligt.
Jag har dock gått från "morgonstel" till mer "morgonont“, och jag känner mig “trött över ögonen”. Tröttheten kan bero både på mysko sovvanor, medicin(erna) och “kroppen i stort” – troligen är det väl en kombination av alltihop.
Nästa Methotrexate-dos är på onsdag. Får se hur det artar sig.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

