web pages

2009-11-07 Sat

besök hos ny sjukgymnast

Filed under: web log — pl @ 12:55

Fridag igår.

Var och lämnade blodprov, därefter vidare till sjukgymnasten.
Tog upp med läkaren om sjukgymnastik, och fick tips om en som är bra på (reumatiska grejer). Samma ställe som jag var på förut, men annan sjukgymnast.

Grundlig genomgång av hur pass rörlig jag är i alla möjliga leder.
Fick höger axel “tillbakatejpad” – anledningen till att den gör ont var nå’t om nå’t ben som klämmer åt (eller nå’t i den stilen), och tejpningen ska förhoppningsvis “lätta lite på det”. Tejpen ska sitta på i max två dygn.

Åkte och kollade nästa veckas jobbtider, därefter förbi biblioteket för lån av ytterligare DVD-filmer.

Försökte hitta nå’t ställe att A(H1N1)-vaccinera mig på, men vaccinet är slut överallt (det är tänkt att det fortfarande bara ska vara barn, gravida samt riskgruppare, men har jag fattat rätt vaccineras “lite alla möjliga” redan nu).
Har tvekat om huruvida jag bör vaccinera mig eller inte, men med nuvarande medicinering är jag riskgruppare…
Att försöka vaccinera sig en fredag är ingen hit. Det får bli nästa vecka.

Ringde och mecklade med nästa veckas jobbtider, för att kunna boka in nästa sjukgymnastbesök redan kommande vecka. Det gick, efter lite om och men.

Väl hemma, efter att ha gett upp vaccineringsförsöket, blev det film, och därefter sova på soffan.
Hade tänkt mig ut, men därav blev intet. Gick och la’ mig i sängen vid 21-tiden, och sov se’n mer eller mindre ostört (hade glömt stänga av god morgon-larmet) till 08-tiden (då jag vaknade av medicinlarmet).

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

