web pages

2009-11-11 Wed

liten upptrappning

Filed under: web log — pl @ 22:29

Telefonsamtal från läkaren igår: Proverna såg bra ut. Höjd Methotrexate-dos, från två tabletter till tre tabletter.

Huvudvärk och lätt illamående är förhoppningsvis övergående (illamåendet var under en halv dag, huvudvärken vid några enstaka tillfällen).
Missade att nämna om afte:na – får ta det vid nästa samtal, om problemen kvarstår (de jag har nu är, som tur är, på väg att läka ut).
Får se hur det går med tröttheten – har märkt att jag behöver mer sömn nu än tidigare.

 
Har försökt vaccinera mig mot A(H1N1): först i fredags, sedan igår, och nu senast idag efter jobbet. “Vaccinet slut”, samtliga gånger. Nytt försök imorr’n, får se hur det går.

Frågade läkaren, han tyckte att jag även ska vaccinera mig mot “vanliga” (årliga) influensan. (Jag är riskgruppare, p.g.a. Methotrexate:t.) Får ta det se’n – det måste tydligen gå två veckor mellan de olika sprutorna.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

