web pages

2009-12-04 Fri

isad och stucken

Filed under: web log — pl @ 15:47

Var hos sjukgymnasten i förmiddags.

Genomgång av hemövningarna, och introducerande av cykling på motionscykel: låg belastning, fem minuter. Blev dock bara fyra, den här gången.

Vänsterknät kändes lite stelt efter cyklingen, så jag fick lägga mig med is på knät. Käckt nog var knät så pass varmt att jag aldrig uppfattade fryspåsen som “kall”, utan mer som “det ligger nå’t på knät” … “Inflammation? Check.” (Först låg påsen lite bredvid också, och där blev det minsann kallt… )

Högeraxeln strulade också lite extra, så sjukgymnasten föreslog akupunktur. Fick en nål i högerhandens “yttersida”, vid lillfingret, mot “plötsligt uppkommen smärta” – alternativet hade varit i tumvecket (där jag fått förut, när jag var hos naprapaten).

Vänsterknät är fortfarande dumt (på vägen hit till biblioteket kändes det som att det gärna ville “låsa sig i, i utsträckt läge”) och varmt.
Högeraxeln är heller inte bra, men kanske hjälpte det lite tillfälligt med akupunkturnålen. Värt att prova fler gånger, åtminstone (vad jag hört om akupunktur är att det inte räcker med ett par tre behandlingar, utan att det kommer efterhand).
Vänster handled gör ont, men jag kan åtminstone röra den bra mycket mer än i tisdags. Förhoppningsvis fortsätter den att bli gradvis bättre.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

