web pages

2009-12-26 Sat

dagsformsrapport

Filed under: web log — pl @ 19:17

Är faktiskt hyfsat ok!
Fick ju kortison i vänster handled 1/12, och sammalunda i vänster knä 15/1 (end. kortison, ingen ledvätsketömning).

Handleden blev märkbart rörligare redan efter tre dagar, och är i dagsläget “hyfsat normal”. Den är inte riktigt med till 100%, när jag “sjukgymnastikar” den, men är ändå “acceptabel”.

Vänsterknät var “i princip ok” efter en vecka. Det är inte helt ok, men mycket mycket bättre än innan – det är “smalt” igen, och jag haltar inte. Har fortfarande två “blåmärken” “ovanför” (mot knäframsidan – “ovanför” när jag låg på britsen) injektionsstället. Knät är inte helt med på alla sjukgymnastikövningarna, men jag gör övningarna.

Axlarna är “knakiga”, men … acceptabla.
Det känns som att jag har träningsvärk i dem, vilket mycket väl även kan vara fallet i och med sjukgymnastiserandet.

Jag har redan tidigare haft känningar av Diklofenak-tabletterna, men mer nu innan jul då det började kännas som något slags kombinerat astma-relaterat och “som om jag svalt en stor luftbubbla” (?) – allmänt obehagligt, i vart fall, även om det var av graden att jag “stod ut med det”.
Har varit ledig dagarna innan jul, och skar i samband med det ner på Diklofenak till en (1) tablett per dygn, men nu när jag jobbar har jag gått upp till två (2) igen. Två är dock “mer ok” än de tre (3) jag tog tidigare, och jag tycker ändå att jag härdar ut på det (en var lite för lite). Gissar att tre tabletter skulle göra mig hyfsat besvärsfri, men med obehag, och föredrar därför två.
Ska på återbesök i mitten av januari, och får ta upp om alternativ till Diklofenak då.

Så: rent generellt: Bra är jag inte, men bra mycket bättre än för en månad se’n.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

