web pages

2010-01-19 Tue

samma, fast annorlunda

Filed under: web log — pl @ 21:44

Återbesök hos läkaren.

Proverna såg bra ut. Sänkan nere under tio igen.
Ska fortsätta på samma dos – d.v.s. x5 Methotrexate 2,5 mg, 1ggr/vecka.

 
Talade om att jag får besvär av Diklofenak (det känns som när jag hade akut bronkit för lite drygt två år se’n: att det trycker över halsen, och är svårare att andas), och att jag därför gått över till Alindrin x3/dygn men att de inte “tar” på samma sätt. Talade också om att jag upplevde mig som “på god väg att bli besvärsfri” när jag åt Diklofenak, och att jag hade minskat dem till x2/dygn, men att obehagskänslorna övervägde det positiva.
Jag tolkar det som att min uppfattning att jag “klivit ett steg bakåt” – har ont i fingrar, knän, fötter/tår, höfter, armbågar, axlar, … – beror på att jag äter Alindrin istället för Diklofenak.

Ska testa Celebra 100 mg istället, morgon och kväll.

Telefonkontakt om en månad, ang. Celebra.
I övrigt lämna blodprov, utan telefonkontakt, en gång per månad (ang. Methotrexate). Han hör av sig om nå’t av provsvaren löper amok.
Återbesök i slutet av april. Om allt tutar på som det ska kommer jag bara behöva lämna blodprov var tredje månad efter det.

Han tyckte att det verkar gå i rätt riktning (han kollade lungor, hjärta, blodtryck samt klämde på fingrar och fötter), vilket låter lovande!

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

