web pages

2010-02-15 Mon

utmaning

Filed under: web log — pl @ 23:07

Jag ska göra ett försök att bara köpa KRAV-märkta (alt. ekologiska) livsmedel, från och med idag och månaden ut.
Funkar det kanske jag fortsätter.

Det jag kan tänka mig att det falerar på är
– att hitta bra “ersättningsvaror” (att inte bara “kunna ta samma som jag brukat”)
– kostnaden.

Naturligtvis ska jag inte slänga den mat jag redan har hemma (det vore ju idiotiskt).

Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med ta-med-mat (“hämt-mat”). Det finns, men idén med ta-med-mat är ju att det ska vara smidigt (d.v.s. i mitt fall helst inom rimligt gångavstånd).
Kanske måste jag ta mig i kragen och laga mer mat själv.

Ett alternativ vore att godkänna ett visst antal icke-KRAV/-ekologiska inköp per vecka, t.ex. om jag vill gå ut och äta (d.v.s. inte ta-med). Får se hur jag gör.

 
Jag köper redan nu en del KRAV/ekologiskt, men av ren snålhet väljer jag inte alltför sällan bort dylikt inom t.ex. frukt/grönt.
I längden kan jag tänka mig att jag inte kommer att köpa 100% KRAV, men åtminstone sikta på minst 50%?

1 Comment »

  1. […] Filed under: web log — pl @ 20:57 Jag “utmanade” mig själv för två veckor sedan, att bara köpa KRAV-märka / ekologiska livsmedel under två veckor. Sedan tidigare finns det två […]

    Pingback by utmaningsredovisning « web pages — 2010-03-01 Mon @ 20:57


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

