web pages

2010-03-20 Sat

lägesrapport

Filed under: web log — pl @ 19:40

[↑”rubrik i repris”, i brist på inspiration]

Blidväder.

Knas med
vänster handled, yttersidan av handen
höger axel
höger fotled/vrist
knäna
armbågarna
vänster axel
höger höftframsida / övre delen av låret
vänstersidan av halsen (“nackspärrsvarning”)

Höger tumme har svullnat upp. Började igår.

Allting är bättre nu på kvällen, än i morse.
Övervägde så smått sjukskrivning…

P.g.a. vänsterhanden/handleden bestämde jag mig slutligen för att ringa läkarmottagningen igår, ett beslut som styrktes av att högertummen börjat svullna upp / stelna till. Tyvärr har de ingen telefontid på fredagar, så jag får ringa på måndag istället…

Vid onsdagens sjukgymnastbesök berättade jag om mina kortisonfunderingar, och hon nämnde att det även kan användas förebyggande – saker som är “på gång”, men som inte ska få bli värre…

Jag har fortfarande ingen koll på vad för slags väder min kropp egentligen föredrar. Den här växlingssörjan gillar den dock helt klart inte.
När det var fem-tio minusgrader verkade den “lugnare”…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

