web pages

2010-04-06 Tue

tablettökning

Filed under: web log — pl @ 17:29

Telefonuppföljningstid (med min ordinarie läkare) på förra veckans “spruttid”.

Jag meddelar att jag inte tycker att sprutan “tagit”, att jag funderar på om det varit bättre med en spruta i skinkan istället; att jag förvisso blivit av med “domningskänslorna”, men att det istället gör ont [“same same, but different”]; att “morgon”-stelheten kommit tillbaks; att jag känner mig trött; att jag ska hälsa från sjukgymnasten att “det vandrar runt”; att jag har ont i armbågar, tår, fingrar, knän.

Han meddelar att då mina provsvar inte tyder på några blodprovssynliga biverkningar så höjer vi Methotrexate-dosen, från fem tabletter per vecka till sex tabletter per vecka.
Kortison i tablettform, 7,5 mg per dag, i en vecka (har kvar Prednisolon från i våras).
Tröttheten beror troligen på inflammationen.

 
Jag vaknar med morgonstelhet och ont, som “sitter i” mer eller mindre fram till ungefär 12-13-tiden.
“Tumgrepp” är lite problematiskt.
Det gör ont att hålla i saker, som t.ex. påsbärande.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

