web pages

2010-05-14 Fri

yrvaken

Filed under: web log — pl @ 05:20

Vaknar.
Vinglar iväg mot toaletten.
Får syn på klockan… fem över sju!?
“Började inte jag sju-nå’nting???”
Panik!
Tillbaks till datorn, som fortfarande står uppkopplad. Rycker ur modemet (jag måste betala extra vardagar mellan 07 och 19), och … hinner se datorns 24-timmarsklocka innan jag gör nå’t mer … 19-nå’nting…
*phu*
Det är inte “imorgon” – jag har bara sovit ungefär en timme…

Kopplar upp datorn, kollar som hastigast, och går och lägger mig igen.

Nästa gång jag vaknar och kollar på klockan är jag alldeles klockdyslektisk och förstår inte alls vad det är för tid den visar. Fyra? Åtta? Nå’t annat?
Kollar återigen på datorns 24-timmarsklocka, efter att ha försökt fippla fram tiden på alla andra närliggande tidsvisande objekt utan att riktigt lyckas: 04… (uppenbarligen har jag sovit mig förbi “snart dags att sova”-larmet vid 20-tiden).

(Behöver jag nämna att jag sovit dåligt se’n drygt en vecka tillbaks?)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

