web pages

2010-06-06 Sun

barnvagnsplankare

Filed under: jobb / work — pl @ 14:45

Person ett, med två barn (som “uppskattningsvis, troligen (förhoppningsvis)” är under tolv), går fram till barnvagnsgrinden. Person ett verifierar ett SL Access-kort och får grönt. Precis efter kommer person två, med barnvagn. Person två har inget synligt färdbevis. Jag öppnar inte barnvagnsgrinden, utan ber person två om att få se ett färdbevis. Jag får ett svar i stil med “jag har ett, men det är … (svårt?)”. Sedan uppstår ett visst tumult, då person ett med barn vill bli insläppta.
Efter mycket om och men får jag dem att förstå att de då måste gå via snurrspärren närmast spärrkuren.
(Till saken hör att jag uppfattar person ett och person två som varandes i samma sällskap.)

Helt plötsligt kan person två producera fram ett SL Access-kort! Jag läser av det inne i spärren – “redan bekräftat”.
Jag undrar om person ett har ett eget SL Access-kort, och får (efter ett tag) se det.
..men nu har det materialiserat sig en tredje person – innanför spärrarna …
Nu har jag dessutom fått nya kunder fram till luckan. Jag … “ignorerar” barnvagnssällskapet, och betar av kön istället.
I bakgrunden ser jag hur det irriterade barnvagnssällskapet lyfter barnvagnen över barnvagnsgrinden, går mot rulltrappan, och försvinner ner mot plattformen…
Jag antar att alternativet “visa upp tre olika – giltiga – SL Access-kort, och låta spärrexpeditören visera dem” inte fanns…

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

