web pages

2010-07-04 Sun

ohyfsade “kunder”

Filed under: jobb / work — pl @ 09:47

Om spärrexpeditören pratar (och kanske visar saker på “ett papper med lustiga streck och färger, som vagt påminner om stadens struktur”) med folk som står utanför spärrkuren, och dessutom har en liten kö med väntande människor, men du har “jättebråttom“, då är det heeelt ok att helt sonika tränga dig emellan – oavsett om du har en fråga, vill visa upp en stämplad biljett, köpa ny biljett, eller helt enkelt bara anser att “‘spärrvakten’ pratar med sina kompisar på arbetstid”. Du behöver inte be om ursäkt för ditt beteende, vare sig till spärrexpeditören eller (framförallt) till de andra kunderna.

…rrright?

(Signalfel Slussen-Gullmarsplan; Den extremt ohyfsade “damen” (övre medelålder), a.k.a. “kunden”, letade efter buss 4, och kunde inte vänta till jag åtminstone expedierat de kunder jag höll på att sälja biljetter till.
Då jag i samband med att jag gav henne (förvisso knapphändig, men hon preciserade aldrig sin fråga) riktningshänvisning, på engelska bad om ursäkt för ohyfsade svenskar, svarade hon med ett “håll käften”… (som jag översatte… )

Advertisements

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: