web pages

2010-07-27 Tue

ensamhetens lov

Filed under: web log — pl @ 01:28

När jag kom hem idag, strax innan 21, stod det en polispiket i höjd med mitt hus.
Den var ackompanjerad av en blå skåpbil.
I porten mitt emot stod ett par, tre, poliser.

Jag hörde nå’t om “kraniet”, och senare nå’t om “lukt”.

Huset tvärs över “står alldeles för nära för att vara på glo-avstånd”, men jag har “ändå” fått en hyfsad uppfattning om lägenheternas utformning.
Lägenheten är gissningsvis en etta, på c:a (knappa?) 30 m², med kokvrå.
Mannen i lägenheten var ganska lång, “inte pinnsmal”, och hade vissa gångproblem (specialskor?) – jag såg honom oftast när han var på väg från mataffären; inte varje dag, men åtminstone nå’n gång i veckan.
Han tittade på TV om kvällarna, och hade persiennerna vinklade halvvägs.
Jag uppfattade honom som “inte ålderspensionär”, och med andra arbetstider än mina.

När jag tänker efter var det ett tag se’n jag såg honom sist.
“Två veckor”, fick jag höra på omvägar.
Blåbilspersonalen stod ute på trottoaren och “spritade” sig efteråt: händer, underarmar, överarmar, skor.

Tragiskt människoöde.
Nog för att jag sällan har folk hemma hos mig, men jag hoppas verkligen att jag ändå har ett så’nt kontaktnät att jag skulle saknas om jag inte hörde av mig alls på, säg, max. en vecka.

1 Comment »

  1. Politibilen! Skräck och fasa!
    Jag har kommit över min politibilsfobi, men den har fortfarande en egen kategori i bloggen.

    Comment by kretiochpleti — 2010-07-31 Sat @ 13:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

