web pages

2010-08-31 Tue

“Jag kommer inte igenom med kortet.”

Filed under: jobb / work — pl @ 15:42

“Jag kommer inte igenom med kortet.” säger kunden, och håller kortet i ett stadigt grepp fem centimeter över min utanför luckan utsträckta hand.
“Jag kan kolla kortet här inne!”, säger jag.
“Jag kommer inte igenom med kortet.” upprepar kunden.
“Jag kan kolla kortet här inne!”, säger jag, den här gången så nära mikrofonen det bara går.
“Jag kommer inte igenom med kortet.” ihärdar kunden, fortfarande med kortet i ett fast grepp ovanför min hand.

Jag öppnar luckan, och nästintill skriker åt kunden, att “Om du ger mig kortet kan jag kontrollera det här inne!”
Kunden ser en smula förnärmad ut – antagligen ser jag väl i min frustration en smula butter ut – och ger mig kortet med ett “Ja men det är klart [att jag ger dig kortet].”

Jag viserar kortet, som visar “bekräftat”, ger tillbaks kortet till kunden och öppnar för inpassage. Min muntliga information om att kortet kanske inte hölls stilla (utan fördes i en mer svepande rörelse) uppfattas inte.

Med kunden väl innanför spärrlinjen kan jag inte låta bli att pusta ut.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

