web pages

2010-10-04 Mon

en del av (gubb?)väldet?

Filed under: jobb / work — pl @ 10:48

Jag har väldigt, väldigt, VÄLDIGT svårt för “kunder” som trycker sig mot kunden ståendes vid luckan, som jag informerar, och sedan slänger armen upp-och-in med en stämplad remsa. Ingen ursäkt till den första kunden, utan bara ett – rakt ut i luften – “jag har väldigt bråttom!”.

Andra kunder önskar jag “trevlig resa!”, eller säger åtminstone “varsågod” till vid biljettöverlämnandet.
Den här “mannen” (gubben) fick ett “Kanske dags för en hjärtattack?” (minns inte exakta ordalydelsen; jag bad den första kunden (som “naturligtvis”?) var en kvinna) om ursäkt för uttalandet) med sig, efter att jag lite extra noggrannt kontrollerat hans stämpel och först efter biljettöverlämnandet öppnade spärrgrinden.
Ja, jag står för det.

Det är en sak att vara stressad, men fortfarande vara normalartig samt ansvara för sina egna handlingar, men en helt annan att bete sig som något slags barnunge som alltid fått vad den pekat på bara den skrek tillräckligt högt.

Ok, han fick ur sig ett “jag vill hinna med det där tåget” också. Som om det skulle vara något slags förmildrande omständighet.
(Kom hit två minuter tidigare, istället!)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

