web pages

2010-11-05 Fri

“Jävla kärring!”

Filed under: jobb / work — pl @ 13:12

Hon kommer fram till luckan med en remsa. Översta kupongen syns bara delvis, då den är riktad vagt nedåt. Resten av remsan är nogsamt undanvikt bakåt nedåt.
Då jag faktiskt inte ser att läsa av stämpeln sticker jag ut händerna och försöker vinkla om remsan. Då drar hon remsan åt sig.
“Ok”, tänker jag. “En så’n där som vill att man ‘ inte ska ta i/på deras grejer’.” Jag ber henne att lägga remsan ner, så att jag kan se den. Nu håller hon remsan så att jag kan se stämpeln (den verkar gälla), men fortfarande vikt så att jag bara kan se den översta kupongen (för resa krävs minst två giltiga kuponger). Av det lilla jag hann se såg det ut som om hon kanske hade två kuponger, men hennes beteende gör mig misstänksam och jag vill se att hon faktiskt har två kuponger. Jag kommer inte ihåg om jag ber henne att vinkla om remsan, eller om jag glömmer mig och gör en antydan (antydan! – jag minns hyfsat säkert att jag inte tog på remsan) att vinkla om den själv, men … rätt vad det är hugger hon tag i min hand, och kör ner naglarna i handflatan på mig – uppenbarligen i ett försök att riva hål – och drar samtidigt till. Sedan kallar hon mig för “Jävla kärring!”, släpper min hand, och går snabbt ut ur biljetthallen.
Kvar sitter jag, med en hand som gör ont, en dragen arm som ömmar, och en armbåge som fortfarande (säg 30′? senare) gör ont.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

