web pages

2010-11-05 Fri

med andan i halsen

Filed under: jobb / work — pl @ 10:28

Hon frågar inte om hon får gå före, hon ber inte om ursäkt – hon kommunicerar faktiskt överhuvudtaget inte.
Det hon gör är att, halvt över axelt på kunden/turisten jag förklarar natt-turtätheten för, kasta in sitt SL Accesskort. (Ok, hon har stått och muttrat nå’t bakom ryggen på kunden, men inget jag haft möjlighet att ta del av.)
När jag sedan inte gör (vad det nu är hon ville att jag skulle göra med det) krafsar hon tillbaks sitt kort, går bort till de vanliga spärrarna, och nu pratar hon: Fortfarande inte till vare sig mig eller till kunden, utan mer “rakt ut”. Hon beklagar sig över att jag “inte ens kan trycka på en knapp”.
Då öppnar jag luckan mer, och pratar med henne. Frågar om hon ser att jag har en annan kund och varför hon, om hon nu har så bråttom inte helt enkelt frågar kunden om hon kan få gå före.
Som tur är har jag redan förträngt de oförskämdheter hon svarade med (kanske fanns ordet “sk-tservice” med).

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

