web pages

2010-11-30 Tue

orakel med svårigheter

Filed under: web log — pl @ 11:35

Han kommer fram till luckan och räcker, utan ett ord, över en remsa.
Hon står “lite för nära för att vara nästa kund”.

Jag (visar med ett pekfinger och) frågar “En?”.
Jag får inget svar.
Då byter jag, och (visar med två fingrar och) frågar “Två?”.
Fortfarande inget svar.
Jag stämplar för en. Se’n ställer jag frågan en gång till: “Två?”.
Nu får jag svar: “Två.”.
Stämplar för en till, ger tillbaks remsan och önskar trevlig resa.

Hon stannar till, och frågar “Vilken sida ska vi åka ifrån?”.
Jag blir för en bråkdels sekund lite ställd, men tar mig samman och frågar “Vart ska ni åka då?”.

De ska till Centralen, och jag kan då tala om att de ska ta valfritt tåg från den högra plattformen.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

