web pages

2011-02-08 Tue

“har dom SÅ bråttom så får dom V Ä N T A !”

Filed under: jobb / work — pl @ 09:37

Hon sveper med kortet över läsaren. Rött. Går till nästa spärr och sveper kortet igen. Rött.

Jag föreslår att hon lägger kortet STILL över läsaren.
Vid det här laget fungerar inte det heller.

Jag föreslår att hon kommer hit, så jag kan läsa av kortet inne i spärren.
Det visar sig att biljetten gällde t.o.m. igår, så det är osäkert om det var hennes svepande eller att biljetten gått ut som var orsaken.

Nu kommer det en kund till, som snällt ställer sig och väntar.
Den första kunden börjar rota i sin väska.

Efter en stunds rotande frågar jag den första kunden om det går bra att jag tar en annan kund emellan, men får ett snäsigt “Har dom SÅ bråttom, då får dom VÄNTA!”. (Notera att den bakomvarande kunden alls inte visat något tecken på att vilja gå före, utan att det bara var jag som ställde frågan.) “Jag har plånboken här nu.”
Efter ytterligare en stunds rotande får hon både fram plånboken och lyckas leta fram en remsa som jag kan stämpla.

Efterföljande kund har både sett och hört vad som hänt, och tar det hela med ro (vilket jag är tacksam för).

 
(Misstänker att den första kunden alls inte ville bli korrigerad.
Hon gjorde RÄTT som svepte med kortet över läsaren.
Att läsaren inte är (och aldrig har varit) konstruerad för den sortens avläsning … var inte hennes fel.)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

