web pages

2011-02-15 Tue

äcklig

Filed under: jobb / work — pl @ 09:55

Jag står och förklarar skillnaden mellan biljettpriser köpta i spärr resp. automat/förköpsbiljettpris för en turist.
Det står en kund på kö.
I min biljetthall står två ordningsvakter.

En ung kille kommer fram och säger åt mig att ta de där andra se’n, och stämpla min biljett.
Jag talar om för honom att han precis trängt sig före inte bara en, utan två personer, och att om han har bråttom kan han ju fråga dem om han kan få gå före.
Han ihärdar, men efter ett tag ger han med sig och ställer sig i kön.

Jag kan äntligen förklara klart för kunden (vilket inte tar speciellt lång tid, när jag får göra det “ostört”), och stämplar sedan bakomvarande kunds remsa.

När killen kommer fram till mig viskpratmeddelar han mig att jag är äcklig. Jag är äcklig, precis som de där (och en nick mot ordningsvakterna).

“Förlåt så hemskt mycket att du inte kunde planka den här morgonen”, eller vad tyckte du att jag skulle svarat dig?

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

