web pages

2011-02-16 Wed

heeelt oväntat?

Filed under: jobb / work — pl @ 10:03

Den första förskolepersonalpersonen har vagn, och öppnar barnvagnsgrinden med (kort? gissar jag).
Jag är upptagen med kunder vid luckan, och ser inte vad som händer förrän de första barnen börjat promenera igenom.
Får ingen som helst ögonkontakt med första personen. Fortsätter att ta hand om mina kunder vid luckan (kö).
Rätt vad det är går grinden igen, då det troligen blivit en för stor lucka till framförvarande barn. Grinden automatöppnas igen. Barnen (fördelade över en c:a 10 meter långt sträcka) fortsätter sin promenad igenom.
På slutet kommer det en till förskolepersonalperson. Han visar inga som helst tecken på att visera biljett, men håller upp grinden för de sista barnen. När alla barnen är igenom, och de har hunnit halvvägs mot rulltrappan vänder han sig om och tittar smått förebrående, smått frågande, på mig.

(Jag har inget problem att hålla grindar öppna för förskole-(eller för den delen skol-)klasser, men jag vill veta att det kommer en klass, och att de som behöver det har biljett.
För övrigt finns det, även när jag håller grinden “öppen” en klämningsrisk så när jag har möjlighet brukar jag “dirigera” klassen via (den smalare) spärrkursgrinden.)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

