web pages

2011-02-24 Thu

ytterligare ett återbesök

Filed under: web log — pl @ 16:11

Röntgenbilderna visade inte något speciellt – jag har aningens minskat/avsmalnat brosk-tror-jag-det-var på vä handled, men inga spår av de för ledgångsreumatism typiska “hacken” (?).

(Den modernare motsvarigheten till reumatisk faktor) låg på 34. “Gränsen” är 25, men “normalt hos reumatiker” ligger på 1000.
Ett lågt värde brukar tyda på positiv utveckling (d.v.s. “inte löper amok”), så det är ju bra.

Jag visade mina armbågar (båda två, den här gången – tidigare har det bara varit vänster), som vid det här laget börjat läka ut. De var som värst för ungefär två veckor sedan.
Påtalade att jag tycker/upplever det som att hårbotten är torrare nuförtiden.
Kommer armbågsskorvet tillbaks kan jag komma på “akuttid” och visa upp dem.

Jag gissar att min läkare inte blir speciellt förvånad om det i slutänden visar sig att jag har psoriasisartrit “i stället för” ledgångsreumatism.

Doshöjningsförslaget (från 6 till 7 tabletter) ändrades till medicineringsändring: ska börja injicera istället, och då med samma dos som nu (i och med att medicinen då går direkt in i kroppen, istället för att riskera att inte tas upp lika bra av kroppen då den i tablettform går via tarmen.
Besök hos sjuksköterska i samband med nästa veckas medicinering, för att lära mig hur jag ska injicera.

Bråkar stortå-“knogen” mycket (just nu är den, “naturligtvis”, snällare) får jag komma på akuttid för kortison, men då måste jag kunna vila efteråt.

Förslag på läkarföreskrivna skoinlägg kom också upp, men jag avvaktar med det.

 
Glömde be om kvitto (får tillbaks via jobbet), så det blev en returvända för att fixa det.
Skulle frågat om allergimedicin-i-kombination-med-andra-medicinerna också, men, men …

Nu, här hemma, kom jag på att jag även skulle bett om “något slags intyg” till jobbet … men då jag redan fått ok på att få behålla samma tjänst vid kommande omplaceringen, och jag har ett nytt återbesök inbokat i slutet av april, känns det som att jag lika gärna kan vänta med intyget till dess.
Behövs det tidigare får jag väl ringa och be om ett, helt enkelt.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

