web pages

2011-03-07 Mon

perfekt “timing”

Filed under: jobb / work — pl @ 12:44

Jag avvaktar med att gå mot spärrarna, då personerna framme vid spärrarna ser ut att vilja planka.
När de passerat igenom (plankande efter andra, precis som jag trodde), börjar jag gå mot spärrarna. Väl framme vid spärrarna vänder jag mig om, och mycket riktigt har jag en man som vill planka in med mig efter mig – när jag byter till en annan spärr följer han efter, och i samband med att jag byter undrar han varför (varför jag byter spärr, och inte bara “kan gå igenom”).
Som om inte det var nog har han en cykel med sig (man får inte ha cykel med sig i tunnelbanan; enda undantaget är kedjelösa barncyklar, och cyklar som är så pass ihopfällbara att de kan transporteras i (och transporteras i!) väska).
Jag börjar fundera över om jag nödvändigtvis ska behöva bli sen till jobbet, när jag ser två ordningsvakter komma in i biljetthallen, så jag meddelar mannen att han inte får åka tunnelbana med cykel, och att han kan prata med dem (och pekar) om saken.
Han varken lyssnar eller tittar (vilket förvisso inte var helt oväntat), och följer efter mig när jag går igenom spärren, men fastnar med cykelstyret. Precis då kommer ordningsvakterna fram bakom honom, och ifrågasätter vad han håller på med.
Går det att hamna mer “med fingrarna i syltburken” än så? (Både planka, och ta med sig cykel trots tillsägelse.)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

