web pages

2011-03-09 Wed

8 mars 2011: Internationella fettisdagen

Filed under: jobb / work, web log — pl @ 02:48

Idag fick jag en liten krukväxt (en mini-“Våreld”/-“Höstglöd”, Kalanchoe Blossfeldiana) av en av mina kvinnliga “stammisar”: “För att det är Internationella kvinnodagen idag!“.
Det var alls inte väntat, och jag blev glad. :-)
Kalanchoe Blossfeldiana

Annars var det bara vid två olika tillfällen som jag (muntligen) blev gratulerad (båda gångerna av män) med anledning av dagen.
Båda gångerna tackade jag artigt och log, men kunde ändå inte låta bli att fundera lite över “de där andra 364 dagarna“…

 
I år är Fettisdagen och Internationella kvinnodagen på samma dag.
Jobbet uppmärksammade (den förstnämnda) dagen genom att bjuda på semlor. Jag fick påminna mig själv om att jag är laktosintolerant (för även om jag, efter att ha hittat nya uppgifter, nu börjat ge mig på “även olagrad” hårdost, måste jag se till att komma ihåg att “resten” av “det vanliga” mejeriutbudet fortfarande kryllar av laktos), men kollegornas kommentarer om att “grädden är alldeles färsk, men själva bullen är synnerligen torr” underlättade – fast jag måste erkänna att jag övervägde både en och tre gånger att ta med en för inmundigande på hemmaplan.

Jag fick (inte hembakta, men väl) hemmaihoppusslade semlor igår, så jag har inte behövt vara helt lottlös under semmelsäsongen.

1 Comment »

  1. […] är uppenbarligen ingen som talat om för den här blomman – som jag fick med knoppar-på-väg-att-börja-blomma den åttonde mars (på internationella kvinnodagen) i å… – att de här minivarianterna brukar blomma, tappa sina blomblad och sedan tyna bort … […]

    Pingback by blommor kan! « web pages — 2011-05-23 Mon @ 16:18


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

