web pages

2011-03-13 Sun

har stämpel

Filed under: web log — Tags: — pl @ 15:09

“Jag har stämpel”, säger mannen, och håller remsan väldigt nära kroppen, i en ytterst försiktig vinkling mot, och väldigt långt bort från luckan.

“Ursäkta men jag har svårt att se den när du håller så där”, svarar jag.

Motvilligt räcker han över remsan.
Den är tydligt stämplad 13:00.
Nu är klockan 14:54. Hur “juste” man än är så gäller inte den (och – jag har sagt det förr – med den attityden blir det ingen “juste”-igenomsläppning, oavsett passerad tid).
“Den här gick ut för femtiofyra minuter sedan.”
Mannen ser ut som att han inte alls förstår vad jag menar, och att han inte alls försökte få mig att släppa in honom utan att kolla ordentligt på stämpeln.

“Att du har en stämpel innebär inte nödvändigtvis att den gäller.”

*tjong* Ny tid stämplad.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

