web pages

2011-04-20 Wed

väderglapp

Filed under: web log — pl @ 07:09

Jag borde anat redan igår vad som var i görningen.

Var hos tandläkaren för att byta ut en fyllning i en kindtand (en liten liten spricka meddelade att den existerade genom att ge mig dj-vulsk smärta som satt i ett tag efteråt, om jag råkade tugga med t.ex. en hallonkärna emellan på just den punkten), och fick redigt med bedövning som jobbade sig ända ut över örat (och höll i sig ända till strax innan (försenat) läggdags).

När gamla lagningen borrades bort var det inte mycket av den delen av munnen som reagerade, men hjärnan fick ändå vaga smärtsignaler – från armbågarna: Jag låg med händerna knäppta över magen, och hade följdaktligen armbågarna mot stolsdynan …

 
Sedan var planen att jag skulle köpa ut fler Celebra på hemvägen, vilket jag tyvärr glömde bort (lite för hungrig, antagligen), och jag orkade inte gå ut igen.
Jag hade en (1) tablett kvar, så jag skippade kvällstabletten och sparade den till morgonen … uppenbarligen hade jag helt glömt bort att jag brukar ta den på kvällen för att “bli hjälpt upp om morgnarna” …

När jag sedan väl kom utanför dörren imorse blev jag inte alltför förvånad av att se marken regnstänksblöt …

… och armbågarna (och resten av kroppen) är dummare idag.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

