web pages

2011-05-12 Thu

palindrom?

Filed under: web log — pl @ 10:40

Sådärja.

Det blev, som jag misstänkte (och faktiskt hoppades på), intramuskulär kortisonspruta. På sidan av ryggen, den här gången.
(Återigen med fördelen att det även motar pollen i grind.
Frågade dessutom beträffande receptfria pollentabletter “utifall att”, så att de inte krockar med mina andra mediciner.)

Frågade om det fanns någon “chans” att det skulle kunna vara något annat, men har tydligen alldeles för mycket som tyder på att diagnosen är rätt.
“Palindrom”, var dock något hon nämnde (vilket enl. engelska Wikipedia / svenska Reumatikerförbundets info innebär snabbt övergående skov – och därmed svårdiagnosticerat).

Tog upp att jag vill testa med sulor (eftersom jag har problem med fötterna och tårna – kan jag få mindre besvär (mindre ont) så är det värt ett försök), så hon skriver en remiss till SöS.

Enligt jobbschemat har jag ledigt fredag-söndag, och i och med kortisonsprutan räknar jag med att vara “ok” till på måndag (om inte förr), så jag ringde och friskanmälde mig “fr.o.m. imorgon” när jag kom hem.
“Min” tjänst är redan tillsatt till på måndag, så vi får se var jag hamnar. Nåväl. Så länge det inte är Liljeholmen (“Norra”, framförallt, som är för stressigt för stämpelarmen) kan det ju vara kul att se lite andra stationer.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

