web pages

2011-05-18 Wed

öh, ja, det är jag som är hon, ja

Filed under: web log — pl @ 13:02

Jag kan inte förlika mig med diagnosen reumatiker.

Jag är hemma för att jag har problem med lederna.
Just nu har jag svårt (det går, men det gör ont) att greppa saker som t.ex. smörkniven vid smörgåsbredning.
Det känns att skriva längre stycken på tangentbord, inkl. på telefonen (“pekfingerpekandet” än mer). (Uppenbarligen gör jag det “ändå”. Långsammare än vanligt, dock.)
Jag är trött.

… men om jag bortser från att kroppen inte fungerar så känner jag mig hyfsat frisk.

På något sätt har min hjärna gjort en så pass stark koppling mellan att vara sjuk och “vara dimmig i skallen” (som t.ex. vid förkylning) att allt annat kvalar in som “frisk”.
(ex.: När jag var hos tandläkaren på rutinkontroll senast fick jag fylla i ett så’nt där hälsoformulär. Jag fyllde i allergier, att jag är reumatiker, vilka mediciner jag tar, och att jag är “fullt frisk”.)
Det är på något sätt “ok” för skallen att få en diagnos “som går över”, eller åtminstone inte påverkar mig hela tiden …

 
Fick besked med posten om att de fått remissen från min läkare, om inlägg (sulor).
Vid telefonsamtalet för tidsbokningen fick jag bekräfta att jag är reumatiker (i samband med fråga om jag haft inlägg tidigare).

(Det är lite som när jag får påtalat min ålder av andra, men med den skillnaden att jag ser yngre ut än vad jag är.)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

