web pages

2011-05-22 Sun

sovmorgon

Filed under: web log — pl @ 12:34

Det händer att jag får för mig att hoppa över värktabletten “för att testa om jag klarar mig utan” – se om jag blivit bättre.
(Just nu funderar jag dessutom över huruvida jag får mer ont på grund av medicinerna.)
När jag skippat värktabletten har jag alltid fått mer ont.
Dumt att skippa, m.a.o..

Den här gången var det inte planerat.
Vad som hände var att jag stängde av morgonvärkmedicinlarmet, för att få sova ostört “för en gångs skull”. (Jag tar x1 Celebra två gånger per dygn – 12 timmar emellan – med morgontabletten anpassad till jobbtiderna: 05 resp. 17 – 05 för att jag ska kunna få snooza lite, samtidigt som den får verka lite. Oavsett depåeffekt *jaja*.)

Vid 06 kollade jag på klockan. Konstaterade att det var då jag egentligen tänkt gå upp, men (med en yrvakens logik) vände bara på mig och somnade om.

Nu är klockan (över) 12, jag är inomhus, och båda stortårna och ryggen talar om att de existerar.
Ska försöka vänta några timmar till, och sedan ta “kvällstabletten” lite tidigare, för att försöka komma i fas igen. (Tar jag en nu så kan jag ta nästa runt 00, och det blir för sent – men tar jag ingen då så får jag det här kaoset imorgon bitti igen, och planen (det fanns i alla fall en plan) var att jobba imorgon igen “oavsett”. Bättre att försöka få allt i fas igen) Det får nog bli en icke-antiinflammatorisk nu, dock.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

