web pages

2011-05-23 Mon

nähänä … igen

Filed under: web log — pl @ 14:31

Igår hade jag tänkt friska mig fr.o.m. idag, men jag kom aldrig till skott (till viss del p.g.a. att värktablettintaget hamnade i ofas).
Då tänkte jag att jag skulle sova, gå upp, och ringa in mig frisk på morgonen och be om en eftermiddagstjänst. Jag har fridag imorgon, så det skulle inte vara något problem.
Det slutade med att jag kom i säng alldeles för sent, och när värktablettslarmet ljöd vid 05 gick jag av någon obegriplig anledning upp. (Det var av precis den anledningen jag hade stängt av gårdagmorgonens medicinlarm – för att försöka få lite sovmorgon.) Väl uppe vaknade jag så pass att det blev meningslöst att försöka somna om direkt.

Ok. Nästa steg:
Stanna hemma idag, men ringa idag och friska mig fr.o.m. imorgon.
Ta en vända till affär’n, för att “känna på lederna” först, bara.

 
Nu är jag hemma från utomhusrundan, med mer kaos än när jag gick ut.
Dumma knän, men framför allt dumma fötter. Tår.
Armbågarna, och händerna (handlederna, fingrarna).
… och ryggen.
I höjd med / ev. strax nedanför skulderbladen. Mitt i.

(Jag hade hela tiden fortfarande en vag idé i bakhuvudet om att jag skulle ut, handla mat, ringa mig frisk idag, och be om en tidig kvällstjänst nu i kväll).
Jag ska nog vara hemma idag också.

 
Borde dock försöka göra ett ryck och ge mig ut och röra på mig i eftermiddag.
Kanske blir jag mer stel av att sitta inomhus?
Jag blir i och för sig fortfarande värre utomhus, men jag måste röra på mig …

… och jag borde ha en handortos för högerhanden.
(När jag var hos arbetsterapeuten hade de inga högerhandsortoser i min storlek, men skulle skicka en när de fick in dem.
I slutänden fick jag hem ett brev med adresser till affärer, och en lapp som gav rabatt.
Jag kan inte hitta brevet: när jag letade där jag trodde att det skulle vara så fanns det inte där, och jag kan inte komma på var annars jag kan ha lagt det.)

Imorgon “vid lunch” (rent tekniskt sett, så i realiteten: idag) har jag varit hemma i sju dagar på raken, och behöver m.a.o. läkarintyg för längre sjukfrånvaro.
*hm* Jag kanske ska friskanmäla mig “ändå” (jag är ju som sagt ledig imorgon, oavsett). Kraschar det imorgon med så får jag väl ta itu med det då.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

