web pages

2011-05-25 Wed

stadigt ostadigt

Filed under: web log — pl @ 17:16

Med tanke på de senaste två-tre veckornas väder (det ökända aprilvädret bestämde sig för att ta en månads semester och landa lagom till maj istället), och att min kropp föredrar stabilt väder – oavsett om det innebär stabilt soligt och varm, eller stabilt kallt med snötäcke – är det inte speciellt konstigt att den beter sig som den gör …

Idag har benen varit mysko hela da’n.
Tårna bråkar, nu även vä lilltå, och knäna.
Knäna är iofs inte lika benägna att kännas som att de vill “vika sig, när som helst” som de var igår, men de är fortfarande mysko. De gör inte “ont” på samma sätt som tårna, utan är mer just instabila.
Armbågarna är meckiga, axlarna “är som vanligt”, och handlederna bråkar – hö gör mer distinkt ont – framförallt vid vridmoment som ex. vrida om nyckel, eller torka diskbänk – vä har “bara” en molande “tjockt! svullet!”-känsla (även om jag just nu har ont på underarmens insida, strålande ut från handleden). Jag har en distinkt “grop” på ovansidan av vänster handled. Det finns en liknande, men knappt synlig, på höger. Jag har inget minne av att ha haft någon sådan grop när lederna var ok. Fingrarna är också mysko. Yttersta leden (vilket tydligen, vad jag sett när jag websökt, inte är typiskt för RA) ömmar.

Spruttid imorgon.
Får se hur det går. Jag har jobbat idag, men med DK-tjänst: reserv, som blev merparten-av-en-tjänst långt ut på linjen = betydligt lugnare.
Gissar att det blir kortisonspruta(/-or?), och beroende på var så kanske jag ska/bör vara ledig resten av morgondagen.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

