web pages

2011-06-07 Tue

robotiserad

Filed under: jobb / work — pl @ 10:10

Det är vagnfel norrut vid Östermalmstorg, och bakomliggande tåg står still – d.v.s. även norrgående tåg hos mig.

Hon frågar hur hon ska göra, men går iväg, så min förklaring om att stoppet varken är planerat eller att jag vet hur länge det kommer att vara, men att trafiken borde vara igång snart igen hör hon inte.
Inte heller mitt förslag om att hon kan åka “åt fel håll” och ta taxi till sin slutdestination går fram (hon har väldigt mycket bagage på en vagn, och hade tänkt promenera en station, men hissen upp till gatuplan är trasig (och felanmäld)).
Hon frågar ytterligare några gånger, med samma ivägpromenerande.
Sedan (när jag upprepat informationen och Resegaranti-förslaget ett par, tre, gånger, och så smått börjar tröttna på det lönlösa i att försöka ge information som inte tas emot) talar hon om för mig att jag låter som en robot.

“Tack”?

Just då hade jag dessutom en kollega som utförde reparationer i personalutrymmet precis utanför spärrkuren, som fick lyssna på hur jag upprepade informationen om och om igen …

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

