web pages

2011-07-02 Sat

spolat toalettbesök

Filed under: web log — Tags: — pl @ 08:13

Passet slutar 07:30, blir avlöst (inte 07:20, men) 07:25.
Nästa tåg enligt tidtabell går 07:30, tåget efter det 07:38 – det jag bör ta för att kunna ge en juste avlösning.

Klockan blir 07:30, inget tåg, och helt plötsligt står det “(nästa tåg) 7 min”.
Jag som velade huruvuda jag skulle gå på toa och sedan åka, eller åka och gå där. Nu hinner jag varken upp igen, eller gå se’n …

Som tur var kom det ett tåg 07:35, och jag hann gå innan avlösningstiden.
(När tågen går “som de ska” blir det å andra sidan nästan för mycket tid … )

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

