web pages

2011-09-07 Wed

fri(tids)biljett

Filed under: jobb / work — pl @ 07:03

Kvinnan får bara rött, och efter några försök kommer hon fram till mig.
Jag kollar kortet, och konstaterar att biljetten, precis som hon säger, gäller t.o.m. den 16 september, men att den är en “Fritidsbiljett”.

Fritidsbiljetter gäller vardagkvällar samt helger, och, framförallt, endast för personer icke fyllda 20 år.

Jag meddelar att det är en biljett för personer under 20 år (men talar inte om hur giltighetstiden ser ut för biljettypen).
Hon svarar att hon hittat den.

När jag talar om att det går bra att lämna in den, t.ex. till Hittegods eller här hos mig i spärrkuren, går hon ut ur biljetthallen.

 
SL erbjuder sedan en tid tillbaka en tjänst – “Mitt SL” – där du registrerar ditt kort hos dem
Blir du av med kortet så spärrar du det, med dess elektroniska innehåll (biljetter etc.), och kan sedan få hjälp att föra över innehållet till ett nytt kort (SLs Förlustgaranti; kostar i dagsläget inget extra).

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

